Krav til leverandører
Krav til innhold i EHF fakturaer til TrønderEnergi
- Leverandørene må påse at faktura sendes til riktig selskap
- Krav til innhold omfatter alle selskapene
- Alle bestillere i TrønderEnergi skal oppgi bestillerreferanse, fortrinnsvis ved initialer
Dersom kundens elektroniske bestillingssystem benyttes, vil det ved bestilling bli oppgitt ordrenummer.
Forklaring til felter som brukes i EHF-formatet:
Bestiller (Deres ref)
Bestillers initialer, eventuelt navn skal oppgis ved bestilling og returneres på fakturaen. Referansen legges i taggen: Invoice/AccountingCustomerParty/Party/Contact/ID
Kundens bestillingsnummer/innkjøpsordrenummer
Dersom det er oppgitt ved bestilling, skal kundens bestillingsnummer (innkjøpsordrenummer) oppgis og legges i taggen: Invoice/OrderReference/ID
Arbeidsordre
Dersom det er oppgitt ved bestilling, skal kundens arbeidsordrenummer oppgis og legges i taggen: /Invoice/InvoiceLine/Item/Description Hvis leverandøren har system for å legge ordrenummer i korrekt felt i EHF-fila er dette å foretrekke. Men om leverandøren kun har system for et referansefelt og har fått oppgitt innkjøpsordrenummer ved bestilling, kan det også legges i «Deres ref».