Gå til innholdet

Kundeservice

Spørsmål om litt av hvert

Jeg har spørsmål om lading av elbil.

Dette kan du gjøre for å få mest mulig problemfri elbillading:

  • Kontakt elektroinstallatør for å få foretatt en sjekk av det elektriske anlegget.
  • Installer egen hjemmeladestasjon. Benytt trefase om mulig. Be installatør vurdere behovet for å melde inn ladestasjonen til nettselskapet.
  • Lad gjerne på natten.
  • Pass på at elbillader og komfyr ikke trekker strøm fra samme faser. Kontakt elektroinstallatør dersom du er i tvil.
  • Lading fra vanlige stikkontakter (schuko) bør av sikkerhetshensyn foregå på egen kurs og ikke overstige 10 A.
Kilde: NVE

TrønderEnergi Elektro hjelper deg med sikker elbillading!
Jeg har spørsmål om elektrikertjenester.
TrønderEnergi Elektro AS er elektroinstallatør og har elektrikere med bred erfaring innen hus, hytte og industri. For mer informasjon, se her.
Jeg har spørsmål om produksjon av vindkraft og vannkraft.
TrønderEnergi Kraft AS eier mange vann- og vindkraftverk og er operatør for flere deleide. Se mer informasjon om TrønderEnergi Kraft AS her.
Jeg har spørsmål om solkraft.
TrønderEnergi lanserte 9. juni 2016 et pilotprosjekt på solkraft hvor vi tilbyr kunder en pakkeløsning på solceller på taket. Mer informasjon om pilotprosjektet og skjema for å melde interesse finnes her: https://tronderenergi.no/sol

Hvis du på egen hånd ønsker å skaffe solcellepanel og ønsker å sende overskuddsstrøm tilbake til distribusjonsnettet, så kan du kontakte kundeservice på 07250 og be om Teknisk tilknytningsavtale for innmatet effekt i lavspentnettet. Når man sender strøm tilbake til nettet blir man plusskunde. Du kan lese mer om plusskundeordningen på TrønderEnergi Nett AS sine nettsider.
Over finner du svar på spørsmål om lading av elbil, elektrikertjenester og produksjon av vann-, vind- og solkraft.

Under er kundeservice delt i to seksjoner: Strøm og Nett. Dette for å tilfredsstille myndighetenes krav om nøytralitet i energibransjen. For deg som kunde betyr det at du får to innganger til kundeservice, og at du må velge om ditt behov gjelder strøm eller nettleie.
Strømavtaler, strømpriser, 
bestilling, DinSide, faktura, måleravlesing og flytting.
Nettleie, strømstans, feilmelding, DinSide, 
bygge, grave, trefelling,
kart, kabelpåvising og måleravlesning.