Gå til innholdet

TrønderEnergi Marked er kåret til Norges beste på kundeservice!

28.04.2010

TrønderEnergi ble under Call Center Dagene 2010 tildelt kundeserviceprisen for energibransjen. Prisen ble delt ut for fjerde gang, og undersøkelsen som ligger til grunn er blitt gjennomført i 73 kundesentra fordelt på 12 ulike bransjer.
Kunderserviceprisen er blitt etablert som en prestisjetung bransjepris og baserer seg på Norges største og mest omfattende undersøkelse av kundeservice gjennomført som en blindtest av analyseselskapet SeeYou.. En rekke observatører utgir seg for å være kunder og kontakter et bredt utvalg av kundesenter og tester servicenivået på blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og dialogform/tone.

”God service er viktig, og i en tid der markedet er turbulent er det helt essensielt å ta vare på kundene sine. Denne prisen er derfor viktig, både for virksomhetene som blir testet og for forbrukerne. Hvis du for eksempel tilbyr strøm, telefoni eller flyreiser er det bare service du kan skille deg ut på – og det vet både firmaene og kundene”, sier Hanne Gudbjørgsrud som er prosjektleder for Call Senter Dagene. Hun sier også at bakgrunnen for undersøkelsen er å finne fram til de beste, slik at andre kan lære av dem.

TrønderEnergi er derfor svært godt fornøyd med at den bevisste satsingen på profesjonell kundebehandling, høy kompetanse i førstelinje og ansvarsbevisste og endringsvillige medarbeidere gir positive resultater.


Trondheim 28.04.10
Ole Jørgen Frostad
kommunikasjonssjef

For oppfølging: Markedsdirektør Cathrine Tronstad tlf. 900 27 080



Mer om Kundeserviceprisen 2010 her.