Gå til innholdet

Tredje best i landet

21.01.2010

TrønderEnergi er blant landets beste kraftselskaper. I knivskarp konkurranse med 64 andre selskap, kom TrønderEnergi på 3. plass i Norsk Kraftsalgsbarometer for desember 2009.
Sentralt i undersøkelsen står kundevennlighet og salgsegenskaper. Profesjonelle intervjuere har gjennomført såkalte mystery calls der de har presentert seg som mulige kunder og stilt spørsmål omkring strømtilbud. For TrønderEnergi er resultatet svært oppløftende. På samtlige testområder scorer selskapet langt høyere enn gjennomsnittet.

- Resultatet er svært gledelig og nok et bevis på at TrønderEnergi har et godt trimmet kundeapparat, sier kundesjef Roald Jørgensen.

Slår de største
Det er all grunn for TrønderEnergi å være stolt av undersøkelsen. Samtlige av landets tungvektere innenfor kraftsalg deltok, men måtte se seg grundig slått av TrønderEnergi. Øverst i undersøkelsen kom Ishavskraft, deretter Orkdal Energi, TrønderEnergi, Svorka Energi AS og Ustekveikja Energi.

Trening gjør mester
Markedsdirektør Cathrine Tronstad ønsker å gi honnør til avd. KUNDE for den prestasjonen som ligger til grunn for resultatet.

- Vi er storfornøyd med plasseringen, og den bare viser hvor god kompetanse vi har på kundebehandling.

Avd. KUNDE har vært gjennom et omfattende trenings- og bevisstgjøringsprogram i høst, og det bidrar til resultater.

Alle kundekonsulentene i TrønderEnergi har jobbet fram en felles serviceplattform for hele konsernet, og denne stiller store krav til hver enkelt.

- Med summen av alt dette er jeg sikker på at vi kan holde og videreutvikle posisjonen vår som gir topplasseringer også i framtiden.